Hoe word je een werkgever they can't refuse?
Dit denken Steven Van Belleghem & Peter Hinssen ervan
Vivaldis Interim bestaat 30 jaar! Tijd om stil te staan bij ondernemerschap van de afgelopen decennia én vooruit te blikken naar de toekomst. Samen met Steven Van Belleghem, specialist in customer experience en Peter Hinssen, technologie-ondernemer en innovatie-expert. Beide opinieleiders geven een antwoord vanuit hun eigen expertisedomein.
Hoe creëer je an offer you can’t refuse voor medewerkers?
Steven Van Belleghem over employee experience & purpose
Een goede job? Dat betekende in de jaren ‘90 en ‘00 vooral een goedbetaalde job. Bied je je werknemers vandaag een goed loon, dan zien zij daarin een goede drijfveer. Maar… het is geen garantie dat ze blijven. Veel bedrijven struggelen dan ook om geëngageerde medewerkers te vinden én te behouden.
Steven Van Belleghem vertelt je in de video hoe je het juiste talent aantrekt én verankert.
Op zoek naar je purpose
Net zoals de consument naar de bestaansreden of purpose van je bedrijf zoekt, doet een medewerker dat ook. Moet je zelf op zoek naar je purpose? Sta dan stil bij wat je met je bedrijf wil bijdragen aan de maatschappij, waarom je doet wat je doet… Waarvoor kom jij uit je bed? Niet helemaal hetzelfde als een missie, want met je missie verduidelijk je hoe je je purpose wil realiseren. Een visie concretiseert je purpose dan weer in meetbare doelen.
Zo is de purpose van Vivaldis: je aan een collega helpen die 100% bij je past. Hoe? Door op zoek te gaan naar mensen met veel goesting en moed om ervoor te gaan. Concreet betekent dit: we gaan voor voltijdse arbeidsvreugde in de interim, zelfs op een maandagmorgen!
Succesvol ondernemen in 2022 is inzetten op… customer experience?
Employee experience & War for Talent door de ogen van Peter Hinssen
In het eerste deel van de 21ste eeuw hebben ondernemers hun klantenprofielen goed leren kennen. Medewerkers stonden op de tweede plaats. Tot de coronacrisis ons wakker schudde! In deze video vertelt Peter Hinssen je meer over de shift van customer experience naar employee experience en hoe human resources zich razendsnel hebben aangepast.
HR, de spiegel van een sterk werkgeversmerk
Je HR-dienst heeft vandaag meer te doen dan spontane sollicitanten screenen en evaluatiegesprekken met de huidige medewerkers inplannen. De belangrijkste taak van vandaag is talent aantrekken. En dat doe je het best door te zijn wie je bent. Een bedrijf dat authenticiteit uitstraalt en oprecht toont welke purpose het nastreeft, heeft een sterk werkgeversmerk! Eentje waar talent zich graag bij aansluit.
Wie is er aan het woord?
Steven Van Belleghem
Peter Hinssen